søndag 21. september 2014

Mindre enn 100 dager til jul-hipp hipp hurra

Leste i en avis for en kort stund siden at det var 100 dager igjen til julaften og kjente at jeg ble litt irritert. Begynne å mase om jul alt nå, det var drøyt, bare så vidt jeg har tatt inn over meg at det begynner å bli høst!
Men litt etter litt begynte jeg faktisk å få en god følelse, finnes ikke noe bedre enn forventning-tenk på alt det koselige som venter.







Kakebaking for eksempel. Når en får noen år på baken vil bare det å tenke på julekaker og å
lese oppskrifter få en til å minnes så mye. Jeg kan lese om krumkaker og erindre duften hjemme i kjøkkenet når min mamma bakte. Hvordan jeg håpet at en kanskje ikke ble så vellykket slik at jeg kunne få mase meg til å spise den med en gang.
Hvilken lykke det var. Nå har min mamma vært borte i flere år, men jeg tenker bare mer og mer på henne. Bare gode minner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar